SVZ lid van Koninklijke Vereniging MKB-Nederland

PERSBERICHT -

Met ingang van 27 september 2022 is Samenwerking Verantwoord Zonnen (SVZ) lid geworden van Koninklijke Vereniging MKB-Nederland. Dit maakte de bestuursvoorzitter Huib van Heest bekend.

Een sterk netwerk voor een kansrijk ondernemersklimaat

MKB-Nederland komt op voor het belang van ondernemers in het midden- en kleinbedrijf (0-250 medewerkers). De MKB-leden zijn ruim 120 brancheverenigingen uit uiteenlopende sectoren, zoals de detailhandel, industrie, bouw, cultuur, zorg, transport, recreatie, (zakelijke) dienstverlening en nu dus ook de zonnebranche. Gezamenlijk vertegenwoordigt MKB ruim 170.000 ondernemers.

Dankzij het lidmaatschap van MKB-Nederland maakt SVZ nu deel uit van een invloedrijk netwerk van beslissers in politiek en bedrijfsleven. Bovendien bepalen leden mede de inzet van het MKB in Den Haag, in Brussel en op lokaal niveau. Door de krachten te bundelen kunnen we nu als branchevereniging voor zonnestudio’s, fabrikanten en leveranciers van zonneapparatuur meer bereiken voor onze leden!

Betrokkenheid bij activiteiten

Niet alleen treedt SVZ toe tot het Algemeen Bestuur (AB) van de Koninklijke Vereniging MKB-Nederland, maar worden er ook diverse bijeenkomsten en commissies georganiseerd door MKB waar SVZ bij zal aansluiten. Zo blijft SVZ op een efficiënte manier op de hoogte van het economische en fiscale beleid dat voor ondernemers van belang is.

Dankzij het lidmaatschap ontvangt SVZ ook op periodieke basis nieuwsbrieven van MKB-Nederland. In deze uitgaven staan beknopte samenvattingen van alle relevante ontwikkelingen op diverse terreinen die vooral voor het mkb van belang zijn. Op deze manier kunnen we de SVZ-leden op de hoogte blijven houden van de laatste ontwikkelingen binnen de branche.